groepen in outlook agenda

Agenda groepen

Links in je agenda zie je de namen van alle collega’s waarvan je een keer de agenda hebt geopend. De een vindt het juist fijn om ze op alfabet te sorteren (klik met rechts op de lijst en kies voor sorteren op alfabet). Maar meestal is het indelen naar groepen overzichtelijker.

Bijvoorbeeld:

  • vergaderlocaties van het ene pand
  • vergaderlocaties van het andere pand
  • directe collega’s uit je team
  • collega’s uit een bepaald project
  • managers of contactpersonen van afdelingen
  • etc.

Maak in de “Oude” Outlook een agenda groep aan via start, agenda groepen. Zowel bij de “oude” outlook als NEW Outlook kun je met rechts klikken naast ‘mijn agenda’s’ en selecteer nieuwe agendagroep.
Kies een naam voor de groep.
Sleep collega’s naar de betreffende groep of klik rechts en kies agenda toevoegen om collega’s te selecteren.

Tip! Je kunt collega’s aan meerdere groepen toevoegen
Tip! Je kunt groepen slepen in de volgorde die jij wilt
Tip! Je kunt een groep open en dichtklappen zodat je goed overzicht houdt.

In de “Oude” Outlook kun je de hele groep aan/uit zetten of de individuele leden.
In de NEW Outlook kun je (nu nog) alleen de individuele leden aan/uit zetten.

groepen in outlook agenda
handig als je b.v.vergaderruimte zoekt

Onmisbaar als je regelmatig voor bepaalde groepen agenda’s moet raadplegen bv om klantafspraak in te plannen of vergaderruimte zoeken.

Snel naar:
Meer systeemtips
Artikelen
Gratis abonnement Slimmer Werken Tips