Op verschillende items in je agenda heb je geen agenda herinnering nodig.
In outlook agenda staat standaard een herinnering 15 minuten voor een afspraak begint. Vooral voor afspraken is het waardevol zodat je op tijd aanwezig bent.
Maar heb je hem ook nodig op je (rooster) vrije dag? Of voor je routine werk waarvoor je tijd hebt gereserveerd zoals e-mail afhandelen of vergadering voorbereiden? Zet onnodige meldingen uit zodat het je niet verstoort en de andere meldingen écht functioneel zijn. Als je dit op één item uit de reeks doet, past Outlook dit toe op de hele reeks.
Zo kun je in Outlook de agenda herinnering aanpassen op 1 item of gelijk op de hele reeks:
Zo zet je de herinnering uit:
- Klik 1 keer op je agenda item, nu verschijnt in het lint een extra tabblad: hulpmiddelen voor agenda.
- Zet de herinnering op ‘geen’ of bijvoorbeeld ‘0 minuten’ zo wordt je niet al een kwartier van te voren uit je concentratie gehaald.
- Bij NEW Outlook kun je het uitzetten door de gebeurtenis / reeks te openen en de herinnering aan te passen.
Snel naar:
Meer systeemtips
Artikelen
Gratis abonnement Slimmer Werken Tips